Rabu, 06 Juni 2007

kepribadian minang 3

Bismillahirrahmanirrahim
Sebagai setumpuak dari rumpun ras melayu Minangkabau lah lao dikenal di kawasan Asia Tenggara, bahkan hampia di seluruh dunia peradatan di Timur ataupun di Barat. Jauah sabalun bangso-bangso Eropah manjalajah ka Asia Timur atau kabulakang lai sabalun urang-urang India, Parsi jo Tiongkok tibo di Kepulauan Nusantara, Minangkabau ko lah tasabuik-sabuik juo. Akan tetapi sampai kini alun ado berita sejarah nan terperinci mengenai kerajaan Minangkabau kuno. Banyak pertanyaan nan alun terjawab. Pabilo masonyo Minangkabau muncul di Sumatera? Sia pendirinyo? Siapo rajo-rajonyo? Sampai dimana wilayah taklukannyo? Baa bantuak pemerintahannyo? Dan lain-lain sebagainya. Ndak surang pun ahli sejarah nan bukak suaro, apo buliah buat.
Kalaulah kito batanyo kapado tuan-tuan para ahli, apo sabab katarangan tantang nagari kami kalam tuan? Seakan-akan kami ko ndak pernah ado dahulunyo? Mako spontan mereka akan menjawab, "karena nagari angku indak maninggakan bukti-bukti ilmiah sabagai bahan penyelidikan sejarah". Memang, memang Minangkabau sangat minim jo prasasti dan nan paliang parah kito ndak punyo tulisan seperti halnyo Suku Jawa, Suku Batak, lampung dan Bugis, nan mancatat parjalanan sajarah nagarinyo. Untuang sajolah ado sabuah candi batulisan Jawa Kuno di Sungai Lansek nan manarangkan kedatangan Aditiawarman ka tanah Minang. Kini candi itu dilatakkan di Museum Nasional Jakarta. Nah, itulah hanyo nan bajaso maninggakan bukti bahwa Minangkabau pernah jaya pado awal abad ke-14 M. tapi sasudah itu, hilang lanyok pulo curitonyo sampai kemudian urang Eropah masuak ka Sumatera Barat.
Dunsanak pandanga, Ambo ingin mangatokan bahwa sabananyo Minangkabau punyo sumber sejarah nan bisa dipertanggung jawabkan. Sumber nan tak kalah nilainyo dari satumpuak candi-candi, prasasti, atau tulisan-tulisan purbakala, Apo itu? Iyolah Tambo dan Kaba. Tapi sabalun kalimat Ambo agiah, para ahli sejarah akan membantah bahwa pandapek itu adolah ndak masuak aka, pandapek ngawur, asbun, bakatai-katai caro awaknyo. Sabab baa mako itu, tando atau kaba tak lain dari kumpulan curito-curito legenda, atau setidak-tidaknyo manuruik salah satu buku nan pernah ambo baco, bahwa tambo barisi 98% dongeng nan 2 % sejarah.
Hanyo 2%, ndak labiah. Mako kasimpulannyo, para sejarawan dan budayawan sapandapek manatapkan pada dasarnyo tambo hanyalah sebagai hikayat dari zaman antah barantah, antah iyo antah indak, tapi banyak bohongnyo. Bukti, dicuritokan dalam tambo Niniak Mamak urang Minangkabau adolah DT. Maharajo Dirajo, baliau ko adiak bungsu dari ba tigo badunsanak. Kakaknyo nan tangah bagala Maharajo Dipang, nan turun ka Benua Cino. Nan tuo bagala Maharajo Alif, asal muasalnyo banso Rum. Ayah mereka adolah Rajo Iskandar Zulkarnain bin Ziis as., nan dikawinkan jo bidadari di dalam sarugo tujuah pangkek. Sadangkan Ziiz as. ko adolah salah saorang anak Adam nan kurang maso ampek puluah, bitu kisah dalam tambo.

2 komentar:

Unknown mengatakan...

Kalau buliah ambo manjawek mak,sejarah mengenai kerajaan Minangkabau manuruik ambo setelah mencubo mentafsirkan isi tambo. masonyo Minangkabau muncul di Sumatera adolah maso iskandar zulkarnaen, pendiri minangkabau adlh anak dr iskandar zulkarnaen yaitu sri maharajo dirajo dn rajo minangkabau cuma satu mak yaitu anak dr iskandar zulkarnaen sri maha rajo dirajo menjadi rajo minangkabau karano sepakat alam waktu itu dn wilayah taklukannyo adlh penduduk antaro duo gunuang yaitu merapi dn singgalang waktu itu, bantuak pemerintahannyo tidak ubahnyo sarupo pelajar disekolah atau mahasiswa dikampus yaitu rajo mengajari bagaimana masyarakat minangkabaunyo tau baa hiduik yg baik dn berbuat baik,kebaikan dn indak marusak alam tetapi belajar pd kejadian alam, dn Ndak surang pun ahli sejarah nan bisa mambukak sejarahko karano sejarah yg ditinggakan hanyo berupa tambo/carito tidak ada yg lain dan hanyo urang keturunan minang sajo yg akan bisa mentafsirkan isi tambo karano didlm tambo satiok kato mengandung banyak arti dn maknanyo, seperti Rajo Iskandar Zulkarnain jatuh hati pado putri minangkabau zaman saisuak sabalun minangkabau banamo minangkabau tepatnyo dipuncak gunuang marapi dan dikawini putri ko manjadi istri katigonyo yg diumpamokan iko dlm tambo putri jo bidadari di dalam sarugo tujuah pangkek. Tanyo ka ahli sejarah mak dimano tembok yg dibuek/didirikan iskandar zk dlm menyelamatkan suatu kaum dr bangsa yaqjuj wa makjuj dn siapo bangsa yakjuj wa makjuj tu, sampai kini para ahli sejarah belum bisa manamukannyo dn jiko tembok yg didirikan ini bukanlah sebagai perumpamaan pasti tembok itu basuo kini atau akan bisa dilewati oleh bangsa yakhuj wa makjuj dn utk menemukan tembok ko harus memakai ilmu tafsir samo seperti memahami carito tambo. Namo minangkabau diambil dr namo binatang yg masyarakat minang banyak paliharo dn memakai jasonyo utk karajo disawah (minangkabau: mainang kabau: memelihara kerbau) bukan berasal dr adu kerbau sebab jika anak kerbau yg masih menyusui dipuasakan selama 4 hari atau sebulan sekalipun jika bertemu sama kerbau jantan tetap tidak mau mengejar dan menyosoh kerbau jantan tsb karena binatang punya naluri kebinatangannya, rumah gadang sudah didirikan jauh sebelum adanya kerajaan pagaruyung dn gonjong rumah gadang seperti tanduk itu melambangkan kalau keturunan minang dr iskandar zk yg juga memiliki kebesaran dgn ciri tanduk 2 dikepalanya seperti gonjong rumah gadang atau tanduk kerbau.

Unknown mengatakan...

Adat pusako tinggi di minangkabau ikolah yg menyelamatkan urg minang dr pengaruh kekuasaan bangsa yakjuj dn makjuj dn iko pulo benteng peninggalan iskandar zulkarnaen.