Senin, 14 Mei 2007

Syarak mangato adat mamakai 12

Adat Minangkabau itu justru maajaan urang bapikia, manyuruah cadiak, manyuruah pandai, mandidiak umat menggunakan akal rahmat tuhan mako datanglah Islam mangabakan peranan akal dalam kahidupan manusia bahkan agamo itu untuak urang nan barakal "Addinul liman 'Akal ladiman alal aklal"agama itu untuk orang nan barakal tidak lah agama bagi urang yang tidak berakal. (H.R Bukhari Muslim).
Banyak sekali ayat Al-quran dan hadits nan mangatokan bahwa akal adalah unsur pokok dalam kehidupan hanyo lah akal nan mambedakan antaro manusia dengan makhluk-makhluk Allah yang lain manuriuik hukum Islam anak-anak dan urang gilo dibebaskan dari doso urang mabuak nan kahilangan akal samantaro indak ditarimo shalatnyo baitu pun taradok pamjabaran akal nan di artikan nalar. Ataupun parintah langsuang dari Allah nan disampaikan malalui karakter Rasulullah antarao lain nan tasbuik dalam ayat Al Quran :
'Auzubillahi minas syaitonir rajim. Bismillahirrahmanirrahim inna fi kalkis sama wati wal ardha wakhtila fi liilla ayati liulil akbar" sesungguhnya kejadian dilangit dan di bumi dan pergantian siang dan malam telah menjadi pertanda bagi orang-orang yang punya pikiran acok bana Tuhan manggugah manusia untuk bapikia saumpamo afalatak takilu afalatak tafakaru afalatak lamun ya ulil abrar dan lain sabagainyo dan lain sabagainyo.
Pernah pada suatu operasi militer rasulullah mamarintahkan pasukannyo istirahat di lereeang sabuah bukik mako manghadap seoarang sahabat kapado Nabi banamo Salman Al Ghifari baluai manyatokan kaberatannyo bahso tampek itu indak aman terhadap sarangan musuh nan mungkin datang dari puncak bukik spontan beliau sebagai panglima memerintahkan untuk pindah ka tampek nan labih strategis.
Walaupun rasulullah sebagai seorang komanndan tapi indak gengsi manarimo saran dari anak buah tantang salman bapikia logis karano kondisi medan kurang manguntuangkan. Disiko akal nan baperan bukan status nabi sangaik mahargoi kriktik dari prajuritnyo sendiri.

Tidak ada komentar: