Senin, 21 Mei 2007

syarak mangato adat mamakai 14

Walau tak ado urang nan tau tapi Allah manyaksikan, malu kapado Allah itulah namonyo Taqwa
Hadits Riwayat Ahmad :
"Barang siapa yang beriman kepada Allah dan hari akhir maka janganlah sekali kali menyendiri dengan seorang perempuan yang bukan muhrim, sebab yang kedua dan dan ketiganya adalah setan "
Nah tantang ikolah latak kesempurnaan agamo Allah dibandiang adat buatan manusia. Mankok lungga tali syarak adat nan maarekan. Salamaik datang agamo Allah di ranah minang tanah pusako
Sasuia pandangan antaro alau jo patuik tantang adat jo agamo mako rasulullah mangatokan dalam hadis nyo :
"Sesungguhnya amalan seseorang itu dengan niat maka pahala sesoerang itu tergantung dengan niatnya tersebut".
Adapun niat itu datangnya dari hasrat yang berasal dari nafsu kemudian di visualiasikan oleh tindakan, amal atau perbuatan, mako niat yang baik atau buruk yang manantukannya restu dari qalbu atau hati nurani tadi. Hasilnyo tagantuang dari apo yang taniaek dalam hati manusia tu. Bak kato urang cadiak pandai " Kok baniah nan ka di tanam padi nan katumbuah, sia yang manuai angin makop badai nan katibo. Kok niat nan buruak karajo yang salah mako doso dari Allah nan kadapek, di kutuak dikapiak tanah azab narako jahanam tantangannyo. Kok raso indak manaruah buliah nan kasa dari pareso sasa lah hukuman di akhirat.
Ada satu dialog menarik antara seorang mualaf dengan Rasulullah " setelah malafazdkan Syahadat urang itu bakato ka bakeh Nabi, apo katonyo : Ya Rasulullah kini ambo alah islam tapi karajo ambo mancilok, apo buliah ambo mancilok ? kontan jawek Nabi Buliah kecek Rasulullah tapi basyarat , mandanga jawban itu takajuik si Mualaf, Apo yo syarat nyo ya Rasulullah, Syaratnyo kato Nabi indak buliah urang nan tahu bukan main gadang hati nyo mangecek samo surang mandanga syarat dari Rasulullah tadi enteng nyo. Satalah mengucapkan salam urang tadi bagageh pai. Bisuak nyo si Mualaf tadi pai manamui Nabi, kapatang ambo mancilok ya Rasulullah, lai indak ado urang nan tahu? Indak jaweknyo uarang nan punyo rumah takalok sampai pagi, jo sia ang mancilok kecek nabi kami baduo indak ado urang nan tahu do . Bisuaknyo datang baliak malapor baliak tadi malam ambo mancilok tapi indak ado urang nan tahu, batanyo Rasulullah waang tahu? Yo ambo surang mancilok dalam sadar indak mabuakwaang tahu . Waang urang kecek nabi Dalam senggeang Nabi manjawaek kan alah den kecekkan buliah mancilok syaraiknyo indak buliah urang nan tahu, sadangkan waang ku urang dalam hukum nyo ado urang nan tahu, urang tu pun malu kapado rasulullah. Idak ka mancilok lai.

Tidak ada komentar: